03. Dienstverlening

Wat hebben we bereikt en wat hebben we daarvoor gedaan?

Speerpunten

Acties

Realisatie

1

Inwoners zijn tevreden over de kwaliteit van onze dienstverlening.

1.1

Dienstverlening wordt gemeten via Klanttevredenheidonderzoeken (KTO) op verschillende kanalen en de feedback hieruit wordt gebruikt om onze dienstverlening te verbeteren.

De voorbereidingen zijn getroffen maar vanwege capaciteitsgebrek als gevolg van vacatures is dit in 2023 niet uitgevoerd.

1.2

Het algemene telefoonnummer wordt op werkdagen van 8:30 tot 17:00 door medewerkers van het KCC beantwoord. De gemiddelde wachttijd is niet langer dan 2 minuten

In 2023 werd 85% van de telefoontjes binnen 30 seconden opgenomen. In 2022 was dit 80%.

1.3

Stimuleren van minder bezoek aan het Publiekscentrum/balies, door het online- proces te verbeteren. Voor 2023: 50% aanvragen rijbewijzen verloopt met één fysieke afspraak ipv twee.

In 2023 werd 25% van de rijbewijzen digitaal aangevraagd. Deze aanvragen verliepen via een fotograaf , waarbij na het maken van een foto, ook de aanvraag werd gestart.

1.4

Medewerkers volgen alle wettelijke trainingen plus extra trainingen om hun kennis/kunde op niveau te houden en brengen

Medewerkers hebben de benodigde trainingen/opleidingen gevolgd.

2

Wij versterken de samenleving vanuit onze netwerkgedachte

2.1

Het stimuleren van onderlinge verbanden, direct contact en samenwerking tussen inwoners, organisaties en de gemeentelijke organisatie.

Dit is een continue proces, en vond doorlopend plaats.

2.2

Vergroten van vindbaarheid van de juiste contacten/medewerkers en netwerken in de dorpen en de gemeentelijke organisatie

Hiervoor is de samenwerking met de bibliotheek gezocht.

Verbonden partijen in dit programma

N.v.t.

Deze pagina is gebouwd op 05/28/2024 16:07:27 met de export van 05/28/2024 16:04:47